SAĞLIKLI BİR İÇECEK DERSENİZ 7'den 77'ye KANT İÇİN DERİM

Şimdi efendim, yok Japonlardı vay Çinlilerdi, sabahları sıcak su içiyorlardı şuydu buydu ,, geçiniz bunları.. Bizim atalarımız ne içiyordu hiç baktınız mı? Hele hele çayın iyice yayılıpta her yerde içilmeye başlandığı zamanlara kadar?

Biraz tarihsel bakacak olursak bir kahve kültürü vardı evet. Çeşitli zararlılarla beraber. Ancak eskiden öğrenilen ve babadan oğula, nineden toruna içilen sıcak bir içecek vardı...
Ben Dedemden hatırlarım, o içeceğin adı KANT... Yanlış duymadınız. Bildiğin az şekerli kaynar su :)

KANT Şekerli Kaynar Su Değil Mi?

Evett öyle..
Hani her zaman deriz ya, şekerden uzak durulmalı. Tabi ki fazlasından uzak durmayı kast ediyoruz. Başkaları nasıl bir uzak durmadan bahsederler ben onları anlamam zaten.
Ama iyi bildiğim bir şey varsa, sağlık kaynağı olan bir içecek göster derseniz kant derim.
Dedem 74 yaşında bir trafik kazasında vefat etti. Ancak kendisinde ne bir kalıtsal hastalık, nede ağrı sızı olduğuna şahit olmadık. gayet diri, gayet dinç biriydi ve sabah 06:00 da iş başı yapar akşam 18:00 - 19:00 da evine dönerdi. Ben yanında olduğumda çay yapardık, birlikte içerdik. Ancak o eskiden beri alışkanlık haline getirdiği şekilde "evvela bana kant doldur evladım" derdi. bazen 1 bazen 2 bardak bu kaynar suya çok az şeker atarak içtiğini biliyorum. ve bunu sürekli yapardı..

Şimdilerde bunun bilimsel faydalarına giriş yapıyoruz. Gözümün önünde kanlı canlı bir örnekti ve bazen bana sağlıklı olduğu için içmem gerektiğini söylerdi. Hevesle bende içmek isterdim. Ama az şekerli olunca tat alamayınca, iyice şekeri doldururdum, çocukluk işte. Kant, az miktarda şekerle içilmesi gereken bir içecek bunu biraz daha akletmeye başladığımda, tatsız geldiği için içmek istemezdim. Ben bir çaykolik oldum en nihayetinde. Ama ne zaman aklıma düşse kant içmeyi isterim. Bu sıralar tekrar içmeye başlamıştım. Gayette hoşnut ediyor, insana kendisini iyi hissettiriyor belkide moral artırıcı bir etkisi de vardır. Bunu bilmiyorum ve araştırmaya dönüp kantın ne gibi faydaları var diye bakıyorum.

Gelin hep birlikte Kant içmenin sağlığa ne gibi faydaları var bakalım;

En başta sıcak suyun kilolardan kurtulmak için tokluk hissi verdiği bilgisiyle yola çıkalım. Bir takım uzmanlar dünden bu güne zayıflamak için soğuk su içilmesi gerektiğini söylemişler. Bu bir genel söylem olmamalıydı. özel durumlarda kişiye özel olarak belki evet. Ancak genelde bu böyle değil. Çünkü Soğuk su çabuk işlem görür ve vücuttan hemen atılır. Ancak sıcak su, uzun süre vuücutta duruyor. Buda öncelikli etki olarak tokluk hissi veriyor.

Şimdi biz sıcak suyumuzu içtik, ilk etkisi ne olacak derseniz. metabolizmaya doğrudan etki eden uyarıcı olarak görev yapar, sindirim sistemini hemen tetikler ve daha düzgün çalışması için yardımcı olacağı sinyallerini verir.

Ee adı üstünde sıcak.. Hani üşüdüğümüzde bile sıcak bişeyler içtiğimizde derizya " içim ısınsın" işte öyle, vücut ısısı yükselir, oturduğumuz yerden olmasa da, kalori yakmak için çok ince hareketler bile, fazlasıyla kalori yaktırır.

Aslında sıcak su vücudu otomatikmen serinlemeye yönelten etkiye sahiptir. klimaları aç uyarısı veriyor.. Bu ise,kan dolaşımını hızlandırıcı etki demektir.

Bir diğer açıdan Mide, sıcak sudan vücut sıvısı olarak ayrıştırılan maddeyi daha kolay şekilde enzimliyor, yanı sıra mide asidi, mide kapakçığı (reflu) etkilerini azaltıyor. Çünkü daha rahat çalışan mide, yorulmamış oluyor. Midenize yüklenmemiş oluyorsunuz, oda size yüklenmiyor..

Yenilip içilen besinlerin aşırı katı ve soğuk şeyler olduğunda görülen kabızlık gibi durumlar gidermek için, sonraki sabah içtiğiniz bir sıcak su sizi fazlasıyla rahatlatacaktır. Normal düzeye dönecektir.
Bir de normal zamanda alışkanlık haline getirip içiyorsanız, zaten besinlerin sindirilmesine yardımcı olduğundan kolay kolay böyle sorunlarla da karşılaşmazsınız.

Spor yapan, kas çıkaran abiler - ablalar hoop noluyo demesinler.. Yanlış anlamayın sıcak su kasları yumuşatır. Ancak bu yumuşatma Organların daha rahat çalışmasındaki hareketlilik için.
Bu sayede vücut rahat nefes alır, soluma sıkıntıları azalır. Siz daha sonra spor yaptığınızda kaslarınız dahada iyi bir hale gelecektir. Bu hareketlilik kasların seveceği bir durumdur.

Vücudu daha stabil çalıştıran sıcak su. Doğal olarak ileri yaşlarda değişime uğrayan  yapısında büyük yardımcı oluyor. Vücutta biriken toksik maddelerin atılmasına kadar benzer faydalar sıralanabilir bu sayede yaşlanma belirtisi kırışıklıklar gibi bir çok şeyin sürecini yavaşlattığı da öngürülüyor.


Yukarıda söylediğimiz sıcak suyun kan dolaşımını hızlandırması demek, kolay kolay ağrı sızı olmamasına işarettir.


Kant Nasıl Yapılır.

Efendim öyle özel bir işleme gerek yok. hazırda çayınız varsa altında kaynayan su'dan bir su bardağı kadar alıyosunuz, özel bir durum yoksa 1-2 çay kaşığı şeker ilave edip çay gibi yavaş yavaş höpürdetmeden içiyosunuz hepsi bu :)

Eee o zaman ne yapalım Sağlığımız için kant içelim. 
Tek uyarım var. Zayıfsanız kahvaltınızla birlikte çay gibi içebilirsiniz, yada yemeğinizden sonra. Zaten bir demlik içmemiz gerekmiyor bir su bardağı çok az şekerli sıcak su düzenli içildiğinde bu etkileri göreceğimiz belli.Allah şifa arayanlara şifa versin





Yorumlar

Yorum Gönder